Hasta la vista ó wellcome baby

Tänkte ta o hoppa in i duschen, men kom att tänka på en sak var gällande mitt hår. Alla vet ju att jag har extensions isytt, i förrgår toppade jag bort en centimeter för att det var väldigt kluvet i topparna. Då såg jag att mitt hår bara är en decimeter kortare än det isydda. Så snart är det hasta la vista till löshåret. Måste i alla fall ta ut det senast om 5 veckor. Maxhållbarheten på det är ca 2 månader, då är det alltså flätorna och inte håret det gäller.
Så antingen flätar man om och syr in igen, eller så låter man sitt eget hår vara. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, först och främst kostar det 100 kr per rad som flätas och sys in i. (jag har 3) Sen ska man ha tråd, hårprodukter som skyddar och en massa tid till att borsta.

Det är inte helt lätt att ta hand om löshår även om jag trivs med det. Allting kräver sin vård. Måste i varje fall färga om håret svart eftersom jag gjorde det efter att jag sytt in - vilket leder till att det flätade håret kommer att vara brunt. Antingen syr jag in håret igen eller så färgar jag håret ljusbrunt och låter det växa sig långt.

Nu ska jag i alla fall duscha.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback