Införskaffa gångfil för turister



Jag lyckades utveckla min tanke från igår litegrann i alla fall.

Jag blir alltid så enormt irriterad när jag ruschar mellan pendeltågen och tunnelbanan eller tvärt om inne på T-centralen. Irritationen beror på alla turister och besökare som är helt förvirrade, går mot strömmen eller som gått vilse.

Vi har ett enkelt system på T-centralen...

1, Följ strömmen eller gör alla andra irriterade
2, Stanna aldrig mitt ivägen för någon annan.
3, Stanna aldrig över huvud taget.
4, Fråga inte oss invånare om vägen till perrongerna (vi har alltid bråttom)
5, Fight for survival (Den som springer snabbast och knuffas mest vinner)

Eftersom inte en enda människa utifrån tycks förstå hur vi sthlmare åker rulltrappa och följer strömmen så har jag kommit på att vi borde införskaffa en gångfil för turister igenom hela T-centralen. Jag missar alltid mina tåg på grund av alla som irrar ivägen för mig. Tänk vad lätt det skulle vara om alla besökare och turister bara kunde ha ett eget ställe att gå på tillsammas och vara förvirrade ikapp så att vi Sthlmare faktiskt kunde komma i tid till våra färdmedel.

Tänk så lugna våra gångvägar skulle bli och hur snabbt vi skulle kunna ta oss fram till fots.
Specialrulltrappor borde vi bygga till också, så kan alla besökare ta dem eftersom de inte tycks klara av att hålla sig till höger i våra rulltrappor. Nej, för de ska stå bredvid varandra och blockera för oss andra som har bråttom.

tycker att regeringen borde tänka till lite.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback