Gävlebor är lite speciella

Mina två bästa vänner ifrån Gävle är minst sagt speciella... Vi kan börja med Sofi Zetterlund;


Hon ringde mig igår för att säga att hon skulle till Stockholm idag. Så vi skulle träffas för att prata och ha det trevligt med några av hennes andra kompisar här i huvudstaden. Problemet var att hon aldrig hörde av sig idag, så jag ringde. Då hade hon helt glömt bort att hon skulle höra av sig och träffa mig. Hon hade inte ens åkt till Stockholm utan befann sig istället i Ockelbo...

En annan speciell vän är Alicia Torgé;


bild från 2007, Alicia & Jag



Alicia var i Stockholm idag, utan att höra av sig till mig över huvud taget (ringde henne för att få sällskap 5 minuter på telefon). Så sa hon "men gissa vem jag hörde av mig till", trodde först det var syrran, men nej det var någon Juan... Som om jag skulle komma ihåg vem det var. Fick förklarat för mig att det var en kille hon dansade med när hon och jag var på The Wave för 3 år sedan... Höll på att skratta ihjäl mig. Hon hör av sig till någon hon dansade med för 3 år sedan, men inte till mig som hon vart vän med sedan vi var 3-4 år gamla. Lite småroligt och speciellt är det faktiskt.


Fast så fort jag åker till Gävle eller är på väg dit är de första jag ringer just Sofi och Alicia. Aja baja på er, bättring på väg hoppas jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback