What about whomen and shoes?




Efter skolans slut igår blev det Musikal med fosterfamiljen. Hair, om ni hört talas om den. Riktigt bra må jag säga, fast jag fattade inte någonting av den.
Innan Musikalen hann jag med några snabba inköp så som en ny sjal, örhängen och skorna (som ni ser på bilden). Som gjorda för studenten. Har aldrig gått i ett par skönare klackar förut, lär väll inte säga det efter en hel dag i dem men just nu käns dem riktigt bekväma och stabila. Köpta på Belle Shoes för en inte allt för stor summa.


Gick in i butiken för att kolla lite, hade målet inställt på ett par ljusa kilklackar till studenten, men de tankarna var som bortblåsta när jag såg dessa svarta peeptoe-pumps. Jag föll direkt för dem och skulle ha dem till varje pris. De enda provexemplaren som stod framme var i strl 41, vilket är alldeles för stort. Frågade expediten om de fanns i en mindre storlek och hon tvekade innan hon utbrast i ett otroligt entusiastiskt "Självklart har vi det". Kändes som att tårarna skulle visa sig om de inte hade funnits. Satte på mig dem i strl 40 och vågade knappt andas för att jag misstänkte att de skulle vara perfekta.


Även dem glappade i hälen. Expediten sa att det inte fanns en chans i världen att jag skulle få på mig en mindre storlek men tipsade om gelé-inlägg som man kan sätta i hälen, då skulle de sitta som en smäck. Med hjärtat i halsgropen gick jag med skorna till kassan, förbluffad över priset tryckte jag OK på babbsmaskinen, tackade så mycket och gick glatt ut i solen igen.


Hur kan man bli så lycklig över ett par skor? Hur kan glädjen sprätta ut i fingertopparna och léendet sminka ansiktet i vårsolen? Hur kan världens snyggaste pumps kosta 100 Kr?


Nu behöver jag bara köpa nylonstrumpbyxor, sen är min studentklädsel fullbordad. Galet hur mycket pengar folk lägger ut på sina skor och en klänning de aldrig använder igen. Ni har ju tidigare fått se min klänning på bild, den kommer jag gladeligen ta på mig flera gånger i sommar. Jag anser det vara fult att skryta om hur dyrt man köpt saker, men jag är riktigt stolt över att kunna medge att jag fick både klänningen och skorna för ynka 220:- Ekonomiskt, välplanerat och helt underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback