Hett uppvaknande

 
Dagen började riktigt segt, masade mig upp ur sängen 06.30, sovit endast 3-4 timmar. Försökte skynda mig så gott det gick hemma innan jag åkte till jobbet. Trodde jag skulle somna på tåget och fick vrida upp volymen på min iPod för att slippa vakna i Nynäshamn. Väl framme på jobbet blev jag pigg utåt men på insidan var jag fortfarande en zombie. Jobbade på utan några som helst problem till förmiddagsrasten, gick ut och tog en cigg för att försöka vakna till lite, gick sedan för att hämta en kopp te med honung. Skulle precis sträcka mig efter mjölken när jag fastnar med ena handen i snöret som går från te-påsen till "flärpen" och lyckas dra ner hela muggen, från köksbänken, rakt över vänstra låret. Skållhett vatten som bara sköljer över mig - snacka om att jag vaknade till! Bara till att blanda nytt, smyga tillbaka och låtsas som att den där "kiss-fläcken" över hela benet inte ska uppmärksammas så länge det är blött.
 
Nya morgonrutinen kanske, då vet man fan att man lever! Otroligt glad över att det var vänstra benet eftersom jag alltid har mobilen i högra fickan.
 
Nu ska jag ställa mig och laga mat & diska så jag kan sova på stört sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback