Hundbajs -Dagens snackis

 
Haft världens skitdag.
Vaknade upp med en misstänkt lunginflammation, tvingade mig iväg till jobbet utan någon röst och med väskan fylld av alvedon. Vågade knappt prata för att det gjorde så ont när jag hostade och jag hostar bara när jag pratar. Efter 5 koppar te kändes lungorna bättre och den riviga känslan när jag hostade var helt borta. Dagen fortsatte med massa te och jag vågade prata igen, so far so good. Dagen blev bara bättre och bättre tills jag skulle gå hem.
 
En kollega läste upp en arg lapp angående folk som inte plockan upp hundbajset efter sina hundar, vid lunchtid. Jag tänkte för mig själv att det är en jävla tur att jag aldrig trampat i hundbajs... Bara för att hon läst texten tänkte jag mig extra noggrannt för  var jag satte fötterna när jag gick till bussen. Släppte tanken om detta vid hållplatsen (som ligger på en asfalterad gata mitt i stan) och sista steget innan jag ska kliva på sätter jag ju självklart ena foten rakt i vadå?! Jo HUNDBAJS!
 
Märker inte detta förrän jag kliver på bussen och känner att jag har en klump under foten. Vågar inte röra en fena bland alla bussresenärer och hoppas för mitt liv att det inte ska börja lukta. När jag stigit av försöker jag att lyfta så lite som möjligt på den foten så bakvarande människor inte ska se skosulan. Ställer mig diskret åt sidan där jag till min lycka hittat undansopat grus och "sparkar" lite med båda fötterna så det bara ska se ut som att jag är uttråkad och väntar på någon. Svär för mig själv över att jag ögat mig själv tidigare under dagen och över att det var tvunget att hända just i mina vita Ralph Laurent skor... Hela dagen förstörd på grund av en elak människa som inte tänker på andra genom att fullständigt strunta i att plocka upp efter sitt kreatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback