10 steg att boosta ditt självförtroende

Alla borde tycka om sig själva som de är. Här kommer 10 steg till en bra självkänsla och ett bra självförtroende. Det tar tid att bygga upp men så länge man tror på sig själv går det. Jag trivdes inte alls med mig själv för ett år sedan och idag är jag the BOOOOOOOMB!
 
Steg 1: Var nöjd med dig och din kropp, du ska leva med dig själv hela livet. Om du inte redan är nöjd med din kropp så gör vad som krävs för att få den som du vill oavsett om det kräver lite eller mycket, en viktuppgång eller viktnedgång. Du ska vara nöjd själv.
 
Steg 2: När du vaknar gå direkt upp ur sängen och fram till spegeln, skit i att du är nyvaken, kolla på dig själv från tårna och upp till ansiktet. När du kommer till ansiktet le och säg till dig själv att du ser bra ut, hellst rakt ut. För mig brukar det låta "Jag är så jäääävla snygg"
 
Steg 3: Stå kvar framför spegeln & STRIKE A POSE! Använd hellst hela kroppen, försök göra olika poser varje dag tills du hittar din favorit om du inte redan har någon.
 
Steg 4: Hitta det som boostar dig mest. Det kan vara vad som hellst från en låt till en ny stil, en fördel är att du använder något som du redan har till hands och kan jobba med. Min boost är min kropp som även är mitt starkaste verktyg och jag älskar att "checka in" den. Sanningen att säga är jag nog den största spännisen på mitt gym, troligen även med de minsta musklerna.
 
Steg 5: Våga stick ut. Vi är alla olika, vi ser olika ut, vi gillar olika, var dig själv alla andra finns redan.
 
Steg 6: Ge dig själv en dyrare present någon gång ibland, en parfym, nya snygga underkläder, ett finare smycke eller den där tröjan som du egentligen inte har råd med. Här ingår även att köpa blommor till dig själv. Ta hand om dig på bästa sätt helt enkelt.
 
Steg 7: Umgås bara med folk som gör dig glad, göra bara saker du verkligen vill göra, livet är för kort för att slösa bort.
 
Steg 8: Ta egna initiativ. Bjud ut den snygga killen, styr upp en filmkväll/fest etc. Det värsta som kan hända är att du får ett nej.
 
Steg 9: Älska dig själv, gör inte du det kommer ingen annan göra det heller. Bjud på dig själv hur fjantig du än känner dig.
 
Steg 10: Stand strong & go on. Ta uppmärksamhet av andra på ett bra sätt. LLL = Live, Laugh, Love yourself. Ta emot komplimanger med ett léende och tacka alltid, håll med om dem och du kommer må bättre än om du tänker tvärt om.
 
10 steg till ett bättre självförtroende och självkänsla. Du är vacker precis som du är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback