The trip


                                                                               Bild från igår

Ja igår åkte vi till mormor då. Och det tog oss ca 3 timmar. Brukar vanligtvis ta 2,2 timmar. Men tar det 8 timmar för oss att åka en 5 timmars sträcka så är det ju inget ovanligt.
Vi stannade till vid första pizzerian i jakan för att köpa en familjepizza eftersom vi inte hade ätit innan. Bilen var helt fullpackad. Katten var med och brorsan också. Och katten fick för sig att lägga sig under brorsans säte för att ta mindre plats. (sätet som var framför mig). Och han fann det ytterst roande att kissa på min sko, redan i kallhäll. Så alla fick hoppa ur bilen vid en mack för att Felicia skulle torka rent i bilen. Och jag va tvungen att torka av mina nya fina skor.

Och eftersom att jag inte pratar med min morsa längre efter i måndags så var det den mest iriiterande resan ever. Syster satt i mittensätet men jag var tvungen att byta plats med henne och sitta bredvid mamma. Och hon luktar alltid äckligt. Luktar hon inte cigaretter så luktar hon alkohol eller spya. Så hennes odörer blandat med pizzaflott och kattkiss var en otroligt äcklig blandning. Och jag hade jävligt svårt för att andas under de restrerande 2 timmarna.

Och mamma äcklar ju som sagt mig enormt mycket.. Och hon vet att jag inte pratar med henne. Så skulle hon hålla på och kladda på mig som någon pedofil eller nått. Och luta huvudet mot min axel. Jag puttade bort henne gång på gång. Och hon kunde fan aldrig sitta still. Jag som i normala fall brukar sova, när vi åker till mormor, ficksitta och sura på alla ndra och skälla ut mamma som lutade sig fram och tillbaka som någon jävla gungstol.

Så körde brorsan en bit... Eller rättare sagt han körde hem sig själv så fick pappa köra oss ifrån Valbo till Harnäs där mormor bor. Så packade vi in alla grejer i huset. Eller alla förutom jag för jag hittade min lilla kusin Katja och lekte med henne. Men hon fick syn på Jojo (katten). Så hon springer efter honom hela tiden och ropar "katten, katten". Men gullig är hon.

Vi var precis ute med henne och gungade och cyklade med hennes trehjuling. Gjorde en liten film med henne i sandlådan.  Skriver väll någon rad lite senare med, om det kommer upp något mer.

För övrigt så tog det mig 1 timme att sminka mig igår och jag kände mig jättefin. Men de bilderna kommer upp här på måndagkväll då alla bilder är hemma. Här uppe finns en bild, fast där syns inte ansiktet.

Peace out
..v,

Kommentarer
Postat av: Torkel

Har du så långt hår? Det kommer inte jag ihåg...

By the way... det är Hanna =)

2009-04-10 @ 22:30:29
URL: http://lillaegon.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jo numera har jag det :) lite fejksådär..

men psst säg inte till någon ;)

2009-04-11 @ 12:03:56
URL: http://maffiosa.blogg.se/
Postat av: Torkel

Haha aa okeii ska försöka låta bli ^^

2009-04-13 @ 23:04:51
URL: http://lillaegon.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha de e bra det :)

2009-04-13 @ 23:12:00
URL: http://maffiosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback