Gårdagen



Jag hade min fösta sovmorgon på ett bra tag igår. Vaknade kl 6 för att duscha sen gick jag ock la mig i sängen igen och sov till kl 07.00 sen va det bara att gå upp och börja göra sig i ordning. Åkte till jakobsbergs vårdcentral för att kolla upp min urinvägsinfektion. Jag hade inte bokat tid men de sovade att hjälpa mig. Så fick jag sitta och vänta en stund på läkare innan jag fick komma in.

Läkaren börjar med att skälla ut mig för att jag inte har ringt och bokat tid och sedan står hon och argumenterar emot mig när jag säger att jag visst har ringt utan att få tag i dem. I vilket fall vägrade hon att hjälpa mig innan kl 17.00 på eftermiddagen. (men då skulle jag ha möte, så skulle inte kunna komma). Då gav jag upp allt hopp om hjälp och fick gå därifrån med olidlig smärta.

Ringde till mamma och grät i telefonen över att jag ej fått någon hjälp. Då sa hon till mig att åka till Karolinska i stället. Det gjorde jag.
Där skickade dem mig från huvudingången vidare till vuxengynekologen (?) och därifrån till barnakuten. JIPPIE!

På barnakuten fick jag vänta i 10 min innan jag fick lämna ett urinprov och efter det fick jag sitta i 1 timme och 45 minuter för att få ett svar. Det tar bara 15 minuter att få fram svaret men självklart ska ju alla små barn med blåmärken och små sår på armen få gå före.
Fick ialla fall komma in till en läkare som skrev ut ett recept på penicillin som jag ska äta till på lördag.

Så åkte jag till skolan för att säga till min mentor att jag va på sjukhuset och skulle vidare till SöderortsPolisen på förhör och komplitering.



Jag mötte upp Simon på söder för att träffas o prata. Det var väldigt trevligt :) satt och pratade i ca en o en halv timme, någonting sånt. Sen körde han mig till polis stationen.
Satt på förhör i 45 minuter :D det brukar alltid ta mycket längre tid när jag hamnar där. Skulle peka ut en tjej utav 10 nästan identiska bilder. Direkt när hon hade börjat vända upp bild nr4 så såg jag att det var rätt bild. Efter det tackade polisen mig för att jag kom och hon skulle försöka få tag i gärningsmannen och ringa upp mig dagen efter (idag). Sen blev det bara för mig att åka hela den långa vägen hem.



Hon ringde mig för en stund sedan för att komplitera mer. Jag hade kolalt igenom mina dagboksanteckningar sedan den dagen och fick lägga till en hel del som gör det allt svårare för polisen att lägga ner ärendet.
Happy-face

Idag blir det jobb från 16.30-18.30 sedan vänta på syrran tills hennes träning slutar och ta 20.30 tåget hemåt. Kommer vara hemma strax efter 22., vilket innebär; ingen middag för mig idag. Det beror på att jag inte fick pengar till middag av nettan (vilket jag brukar få) och ingen mat hemma efter kl 22.00.
Fuck it.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback