Kvinnor kan!!!

Vaknade kl 12 idag och gick in i duschen. Vid 13-tiden kom min soc hit, så hade vi möte. Tog upp lite frågor och sådär. Mitt i mötet kom min leverans från IKEA!.. Jag flög in i mitt rum för att göra plats åt alla grejer.

Min dag har i stort sätt bestått helt utav att skruva ihop möbler. Började med att skruva ihop min hylla.


Nya hyllan.


Sen gick jag vidare till att skruva ihop
skrivbordsstolen, blev lite krångel till en början eftersom hjulen envisades med att trilla av i stort sätt hela tiden. Hade dock bara glömt att trycka in dem helt. Nu står den stadigt.


Sen skulle jag börja skruva på benen på
skrivbordet. Fast då visade det sig att ett ben var utav en annan sort. Det är sånt som brukar hända när man handlar på IKEA. Antingen fattas det något eller så får man fel vara med sig. I morgon blir det ett byte a bordsben i alla fall. Det hör lite till.

Skruvade på sängbenen efter middagen. Nu står min säng på plats och redo för att sovas i. Ska bli mysigt att mysa ner sig i en ny, varm, stor, bred säng med många mjuka kuddar. Känns nästan lite ensamt när man tänker på det. Sängbenen är 30 cm höga, vilket gör att jag sover ca en halv meter över golvet. Gillar lagom höga sängar.


OBS!!! Kvinnor kan faktiskt göra saker själva. Jag skruvade ihop allt helt själv och lyfte ut alla gamla möbler själv. Med undantag för den gamla sängen som mina "nya" brorsor hann lyfta ut innan jag hann säga ifrån. Är väldigt tacksam över det nu i efterhand, sängar är faktiskt riktigt tunga. Man får ju illustrerade instruktioner över hur allt ska sättas på plats. Det tar visserligen ett tag att få ihop sakerna rätt men man blir stolt efteråt.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback