The play och lite annat

Jassa sov över här i natt, vi gick upp kl 6 och gjorde oss i ordning innan vi gick till bussen. Kom fram till skolan några minuter innan 8 och bytte om till pjäsen... repet började typ kvart i 10 så fattar inte vad vi skulle göra där redan kl 8. Genrepet gick knaggligt o jag glömde bort vilken utav mina repliker som skulle sägas vid rätt tillfälle, fast det problemet löstes när vi spelade upp pjäsen för 3:orna sen. Jag var så nervös att jag skakade innan och efter.

När allt va klart kom min dramalärare fram, kramade om mig superhårt och sade någonting om superstjärna, ambitioner, satte replikerna. I det stora hela menade hon att en person som genom problem kommer fram till en funktionell lösning har blivit starkare med tidens gång. Vågar inte säga att jag har ett MVG men någonting ditåt lutar det mot.

Innan genrepet tog jag vattenpaus ute i cafeterian och träffade på kuratorn som gladeligen påstod att jag var stark som lyckats höja alla mina betyg så pass bra som jag gjort o jag svarade väll att jag låg på vg i det mesta. Då avbröt hon mig o sa att min mentor pratar så bra om mig och säger att jag ligger på MVG i straff och processrätt... Det visste inte jag, men klantig personal som avslöjar det, glad blev man i alla fall, då vet jag att det inte är någon fara där.

Efter att allt var klart i aulan och man ahde tvättat bort sminket åkte jag ock Felicia (min syster) till väsby för att köpa en tavla till Fredrik

Ingen jättebra bild...

Efter att ha köpt tavlan åkte vi hem och lämnade den, bytte kläder och åkte till Jakobsberg. Felicia skulle köpa en ny gitarr. Det ser ut som en leksaksgitarr för den är nog inte mycket större än en ukelele. Nu har hon 2 elgitarrer, en akustisk, den här nya gitarren och dessutom en ukelele hemma sen tidigare. När den var betald stötte vi ihop med mamma och hon gav oss pengar till Burger King, snacka om lycklig jag blev. Min mage höll på att vända sig av hunger. Mätta och belåtna gick vi sedan till bussen, Felicia hoppade av hos mamma och jag åkte till Viksjö för att hämta ut det senaste paketet.

Den mintblå oversize-tshirten var mer grön än blå, den grå jackan var en regnjacka (vilket var en stor miss av mig) och den rosa klänningen var inte så charmig för figuren... Fast allt löser sig. Klänningen går att sy in och jackan, ja, den kan man använda när det regnar - jag som trodde det var en vårjacka jag köpt :(

Nu ligger jag hemma på sängen och ska nog glo på film. Hoppa in i duschen lite senare så har jag det gjort också, då har man lockigt hår i morgon.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback