Att Lära Änglar Segla




Nanne Grönvall: Att lära änglar segla

Jag anade aldrig hur stort det kunde vara
Så obeskrivligt, varje gång det skett
De var det vackraste mina ögon skådat
Det mest fulländade jag någonsin sett


Jag lärde mig konstens alla regler
Att vara mamma och Guds trygga famn
Att lära mina barn segla över haven
Och på bästa sätt ro båten i hamn


Men även den bästa båt kan sjunka
Och inget blir nånsin som förut
även den bästa mamma kan fela
Ge fel direktioner då hennes barn seglar ut


Ja, större blev livet än jag vågat hoppas
När jag lyckats ge liv till alla 3
De är det vackraste mina ögon skådat
Det mest fulländade ett par ögon kan se


Jag kämpar nu för att lära mig
Att vara Gud över mina änglar små
Och vill man så har jag fått lära mig
Finns alla chanser att det ska gå


Men även den bästa båt kan sjunka...


Mina älsklingar ni seglar nu
På havet som är ert liv
Så småningom ska ni ta över rodret
Jag vill bara ge er rätt direktiv


Ni är de jag älskar mest
Så innerligt, så varmt och hett
Att lära sina änglar segla över haven
Utan att skada dess vingar är inte lätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback