Utgång

Då har man fyllt 18 då... Kändes verkligen som att hela världen var min igår. Kunde göra precis vad jag ville och tydligen trodde jag att jag var en odödlig Superwoman. Var nära på att bli överkörd ett flertal gånger.


Åkte hem till mamma omkring 13-tiden igår för att hjälpa till att fixa inför kalaset. Sen kom gästerna runt 7... Alla förutom min morbror. Blev riktigt besviken. Efter att ha ätit världens godaste Taccopaj, kladdat med en supergod frukttårta och lyssnat på mormors predikan om hur otroligt farlig alkoholen är, fick jag och Jasmin skjuts hem av min kusin.


Blev en snabbsminkning och ett klädbyte sen var vi på väg ut. Daniella hoppade på vårt tåg mot stan och väl framme var det bara att hitta ett rellativt billigt ställe som hade öppet ett tag. Gav upp det billiga och satte oss på After 8. Blev en cider och en Bacardi Breezer, lagom för att känna sig som en 18-åring. Inväntade Daniellas killkompis och hans tjej, pratade en massa skit och kollade SL. Skulle nämligen kommit hela vägen hem om jag åkt vid rätt tid. Vi sprang till McDonalds vid Slussen en stund också för att snaska på något, fick min milkshake gratis för att jag bad så vackert och fyllde år. Fick visserligen visa fram leg för att han skulle tro mig.


Äventyr när man skulle på toa i alla fall eftersom de tar betalt för det på donken i slussen, fick springa upp för värsta långa trappan som var omringad av råttor. Hittade en lämplig plats och sprang sedan ner hela vägen medan råttornas pipande ekade omkring mig. Ryser bara jag tänker på det.


Nattbussen från stan går en gång i timmen mot Märsta men jag måste byta buss i Rotebro och den gick bara en gång per natt, insåg jag efter att ha suttit och väntat i 40 min på nästa buss som aldrig kom. Blev till att gå en långpromenad hem, tog bara 45 minuter. Då powerwalkade jag hela vägen. Lagom ansträngande när man bara vill sova. 05.20 stod jag utanför ytterdörren dödstrött. Kastade mig i säng direkt, eller ja, nästan. Loggade in på Facebook först och sen sov jag som en stock.


Bilder ifrån igår kommer in lite senare. Har ingen ork för tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback