Inkräktare på min privata egendom

En dag som började med stress för att sedan övergå till illska slutade i uppgivenhet och orklöshet...



Ska ta allt från början; Vaknade vid 12 i morse och fick bråttom iväg till Jakobsberg för att kolla om man kunde fixa min telefon. Hoppade in i duschen lite snabbt och gjorde i ordning frukost som jag åt på vägen till bussen. Åkte hem till Kari för att hämta kvittot till min telefon.


Gick in i hallen och såg att min dörr till sovrummet stod på glänt och att min rullgardin var neddragen. Jag hade lämnat rullgardinen uppe och dörren stängd, när jag "flyttade" hem till min moster. Men det var inte det värsta. Inne i mitt rum såg jag att det satt en tjej nedanför min säng, frågade om jag fick komma in och hämta en sak och hon sa att det var "okej" (hade gått in i alla fall, mitt rum liksom). Så jag gick in och hämtade kvittona, då såg jag att det låg två tjejer till i min säng... Blev fly förbannad och gick därifrån utan ett ord.


Ringde mamma på väg till bussen för att berätta och på något sätt få hjälp med hur jag skulle göra. Hon sa att jag skulle ringa min soc. Eftersom jag ska kunna känna mig trygg i mitt fosterhem, vilket jag inte gör nu då det känns som att de tjejerna inkräktade på min privata egendom, ringde jag till min soc som skulle ringa upp mig sen. Ringde en jäkla massa samtal hit och dit för att få hjälp.


Min soc-tant ringde upp mig efter ett tag och sa att hon skulle ringa och prata med Karis son, försöka få tag i Kari och sedan ringa min moster och tillbaka till mig. Karis son fick förklara vad som hänt och sedan ringa mig för att be om ursäkt, jag och min moster ska åka hem ikväll och kolla igenom mitt rum så att allt är kvar. Kari ringde mig ifrån Iran för att fråga vad som hänt och jag förklarade lite kort, hon tyckte inte heller att det var okej. Jag har smycken, parfymer och prylar för fleeeera 1000 kronor, efter det som hände på nyårsafton med min stulna iPod och parfym är jag jätterädd om mina saker.


Men nu var allt löst (förutom kvällens hembesök som väntar) och jag kom fram till jakan, gick in på Expert där de självklart sa att min display var knäckt och att det inte skulle gå på garantin. Har ju ingen försälring satt på den heller. Men tydligen skulle hemförsäkringen täcka dock går självrisken på 1000 - 1500:- Det har inte jag råd med, skulle förrästen ta ca 4 veckor innan det var klart. Så det blir till att köpa en ny telefon nästa vecka... Alla släktingar är ombedda att köpa presentkort på Expert, känns så jä*la onödigt eftersom jag gärna önskat mig andra saker som kan underlätta min flytt till lägenhet om ett år.


Efter Expert träffade jag Amanda. Vi satte oss uppe på Tasty's för att hon skulle äta något. Satt där och pratade i över en timme om allt och ingenting. Redan då kände jag mig uppgiven över att det inte gick att göra något åt min telefon, orklös efter att ha varit arg nästan en hel dag.


Nu sitter jag och väntar på min moster. Trodde att hon skulle vara hemma för en timme sen redan men icke. Blir väll middag innan vi åker hem och rannsakar mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback