Flygande kälke


Kälke från Porsche

I morse när jag skulle till skolan hann jag med ett tidigare tåg. (trodde jag) För det spelade ingen roll vilket tåg jag tog. Fastnade i Häggvik i 45 minuter och jag skulle ha matteprov kl 08.00. Jag var i skolan klockar 09.00. Då hade jag hoppat av tåget i Helenelund, tagit bussen till Kista och där bytt till tunnelbana mot Solna.

I alla fall kom jag på en liten rolig sak när vi blev stående i Häggvik och jag var så fruktansvärt irriterad på SL som aldrig fattar att det är vinter en gång om året. Tänk om man skulle stänga ner pendeltågstrafiken över vintern och låta folk köpa en varsin flygande kälke istället. När jag kom hem och duschade så utvecklade jag detta.

En flygande kälke för miljövänner. Endast vi som dagligen åker pendeltåg ska ha tillgång till en sådan, annars blir det för mycket luft-trafik. Det är en helt vanlig kälke i sprudlande färger och massor med olika mönster att välja mellan (ska även gå att designa utséendet själv) Den ska ha ett cykelstyre som styranordning då slipper man allt rattande. Den ska ha 2 skenor precis som en kälke - för att kunna landa mjukt. Självklart ska den ha en motor gjord i aluminium för att det väger så pass lite. Bränslet är det viktigaste, det skall nämligen bestå av snö. Därför kommer den enbart till användning under vintern då tågen har mest trafikproblem.
Man slevar i 2 liter snö i tanken som är kopplad till motorn - detta skall på något sätt omvandla snön till vatten och i luften tillsätta koldioxid och återanvända detta som bränsle. En tank (2 liter) skall gå att köra med under en hel arbetsvecka.


Hur detta går till får ni fundera på själva för ajg har ingen aning, jag vet bara att jag är en lösning på spåret ;)

Nu blev det faktiskt till en ganska användbar
dusch-filosofi. Mina kompisar tyckte att det lät som en bra uppfinning och den skulle säkert kunna fungera mer än väl om man bortser ifrån mina fantasier om snö som bränsle. Men man vet aldrig... En dag kanske vi flyger till jobbet.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback