Den pinsamaste frukosten i mitt liv

Sofi väckte mig vid 10-tiden och sa att hon skulle komma förbi. Jag bad henne komma halv 12 så jag hann äta frukost. Efter ha lagt på luren ställde jag klockan på 11.00. Då kom mormor upp och väckte oss 10.50 av att Sofi redan var där - hade lust att slå i något.

Klädde på mig och satte mig vid frukostbordet där Sofi började prata alkohol, sex och lite annat. Trodde att stackars mormor sett sin sista morgon i livet. Den frukosten måste vart den värsta i mitt liv.

När man pratar om sånt framför min mormor så plockar hon fram historier ifrån sin ungdomstid och kan disskutera i flera timmar med sin gammalmodiga moral. Arg blir hon också.

 Eftersom jag och Felicia inte vågar öppna munnen om att vi har rökt, druckit haft sex och så vidare kunde vi inte göra annat än skämmas när mormor och Sofi argumenterade mot varandra. Man vågar liksom inte lägga sig i disskusionen utan att dras med in i den, man kan inte flika in eller säga någonting som mormor inte skulle dra till att man själv provat på det.

Önskar ibland att mormor var lite mer ungdomlig av sig. Eller kommer jag också att tycka att Sex and The City är äckligt när jag är 70 år? Kommer jag också förneka naturen och vår nakna kropp? Kommer jag glöma bort innebörden av att vara ungdom? Kommer jag vara helt ifrån vettet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback