Chokladsås-Failen

Ligger här i min stora, sköna säng och bloggar igen.

Härligt att vara hemma efter en hård arbetsdag av breda léenden och glada miner. Menade inte att det är jobbigt att le och vara glad utan att behöva tänka på att göra det hela tiden. Idag möttes jag utav chefen som sedan stod med ett par andra viktiga personer/chefer och iaktog oss arbetsmyror nästan hela dagen. Jag sattes på prov när chefen och någon annan viktig man skulle beställa. De beställde diverse småplock och chefen ville ha en sunday choklad. Jag gick till glassmaskinen som nästan gör glassen som den vill, blev helt misslyckad. Pressar sedan på kolasås och ger ut den med de resterande produkterna.

Slår mig ca 10 min senare att han skulle ha
CHOKLADSÅS och inte kolasås. Jag kan dock erkänna att jag blir förvirrad när Kolasås börjar på K och chokladsås börjar på C. Kola låter i mitt huvud som någonting ljust - C är ljust. Choklad låter mörkt vilket också K gör. Så jag blir en aning förvirrad av det eftersom min hjärna inte kopplar färg till namn.

Hoppas för allt i världen att det inte gjorde någonting.

Slutade kl 21.00, ringde Jennie när jag satt på bussen till barkarby, slutade med att jag hoppade av i Veddesta för att spela fotboll med henne & Alex och deras kompisar. Hoppade av en hållplats för tidigt och ville inte ta för lång tid på mig, så jag körde uppvärmning på väg dit genom att springa hela vägen.

Nu ska jag slå på en rulle och sedan sova, upp rellativt tidigt i morgon för att packa. Åker till mormor med 16.50-tåget. Kommer hem igen på Lördag. Detta på grund av att Kari inte vill att vi ska vara ensama hemma över midsommar (kan ju bli fest). Men det är skönt hos mormor på sommrarna.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback