Ibland gör man fel av en anledning

Låg hemma på grund av illamående idag. Sov till kl 13 och sen kollade jag på film. Mot kvällen orkade jag mig ut för att få en nypa frisk luft. Självklart fick man ju skit för det också.


Jag vet att man inte ska gå ut när man har legat sjuk hela dagen (åt minstånde säger föräldrar så) men jag själv anser att man mår bättre av frisk luft. Om jag bara ligger i sängen hela tiden så känner jag mig ännu sjukare. Självklart går inte det att säga som motargument. Vad ska man göra för att alla ska vara nöjda? Jag räcker inte till för någon. Jag vill inte mer. Jag har redan gett upp allt. Lever som en zoombie kring er. Orkar inte säga emot, gör bara.


Det är så man fungerar när man är död i en fungerande kropp, man bara gör utan att säga ifrån. Man bara finns och hör men gör ingenting åt saken. Man orkar inte.


Jag kanske gick ut för att slippa känna mig sjukare eller för att få tänka i en annan miljö än mitt rum. Det vet ju ingen annan om. Ingen tar sig ens tiden att fråga hur jag mår. Sen säger alla att jag inte gör det där eller det här, att jag inte sköter vissa uppgifter. De har aldrig frågat om varför jag inte sköter det ena eller det andra. För ingen jävel bryr sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback