2 år av konstant saknad



Idag är en sorgens dag...
2 år sen du lämnade mig, 2 långa år sen du lämnade oss alla. Jag tänker på dig varje dag. Jag saknar dig och vill ha igen dig till livet. Det är bara önsketänkande men jag vill så gärna få träffa dig igen. Krama om dig, be om förlåtelse, hålla din hand och se dig. Jag ångrar att jag aldrig bad om att få träffa dig då du fanns i livet samtidigt som jag är besviken över att du heller inte bad om att få träffa oss.


Jag saknar hur du sa åt hundarna att sluta gnälla, hur du bjöd på bullar, kakor och saft. Jag saknar din mörka, lugna röst, dina vänliga ögon och tjocka mage. Hade jag kunnat skulle jag fällt dig ett par tårar men till minne av dig tänder jag ett ljus och ber i min tystnad om att en dag få träffa dig igen, min kära farfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback