En lång dag i följd av en ännu längre dag

Dedikerat till Anna; Hej! Kul att du, precis som flera andra, läser just min blogg. Om du vill läsa om våldtäkten så skall du gå tillbaka i arkivet till omkring 27/5-3/6 2010. Där någonstans kommer det stå. Ett inlägg heter även "våldtäkten", finns en hel del andra inlägg om hur jag mådda just då och hur jag kännde. Annars kommer jag att skriva om det igen i slutet av November, då det gått 6 månader.



För övrigt har det här vart världens längsta lördag för mig. Började med att någon ringde till hemtelefonen kl 06.00 och det slutade inte efter 5 signaler eller så utan det ringde konstant i flera minuter i 2 omgångar. Jag svarade självklart inte.
Gick upp kl 07.20 för att äta frukost och sådär innan ajg gick hem till min kusin för att få skjuts till högskoleprovet. Kändes jättebra med alla delar och jag trodde verkligen att jag skulle få ett rellativt högt snitt - men ICKE! HAr rättat provet precis och jag hade 48 rätt av 142 möjliga, vilket resulterade i ett snitt på 0.5... PRECIS samma snitt som jag hade i våras.
Men jag ger inte upp. Skriver det i vår igen. Har ju förbättrat mig med 100% i 2 delar vilket är riktigt skönt. Fortsätter det i samma ökning till nästa prov kommer jag få rätt bra kan jag tänka mig.


Efter högskoleprovet åkte jag till jobbet, fick sällskap av Daniella ifrån Sollentuna. Så städade vi i en timme och sen var det dags att byta om och åka hem. Skulle även skriva på mitt arbetsavtal idag cokså, men lönen stämde inte så ska få ett nytt avtal. Härligt det, nu råkade jag ju skriva på när det stod att jag skulle tjäna 97 kr men nästa avtal kommer stå på ca 140 kr. Det är rätt bra pengar för en timmes arbete.


Dags att hoppa in i duschen så man kan gå och lägga sig. I morogn är det en ny dag som startar med 3h på donken för att sedan avsluta med 1h Siljaline-städning. Jobbigt nog tar det hela dagen. 1h 15 min resetid till donken, därifrån blir det lite mer än en timme till Värtahamnen och sen är det ca 1h 40 min hem. Är hemma omkring 21.15. Långa dagar, fins dock inte så mkt att göra åt saken om man är pengarkåt, som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback