Högskoleprovet




Då var det egentligen ännu ett datum som skulle skrivits upp i det tidigare inlägget. 23/10 är det högskoleprovet som gäller. Första gången jag skrev det var i våras. Då mätte mitt snitt upp på 0.5, vi får ju helt klart hoppas att det ökar radikalt under nästa prov. Nu vet jag ju vad jag var duktig på och vad jag inte var lika duktig på, då kan jag enkelt plugga upp det inför det kommande provet. Skulle bli riktigt stolt ifall jag kom upp på 1.6 eller högre för då vet jag att jag kommer in på den linjen jag vill på högskolan sen.


Nu är jag anmäld och det ska bli riktigt roligt att testa sina kunskaper igen, även fast det är lite mer press på det här provet än det förra, för mig. Nu behöver jag ju snittet för att komma in redan i höst, annars är jag rätt körd skulle jag tro. Jag är inte den som ger sig i första taget. Failar jag så kan jag göra provet igen i vår och hoppas att det går att räkna in till hösten, annars får jag helt enkelt jobba ett år först.


Några andra som tänker skriva provet i höst?
Finns jättebra prov sedan förr och exempel på uppgifter på hemsidan;
http://www.hogskoleporten.se


Rekomenderar starkt att kika in där innan du skriver provet.


Sista anmälningsdagen är om 2 dagar, 15/9.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback