Fattar inte resonemanget

Här i huset är det lite dubbelmoral. Det klagas och tjatas om att det luktar instängt i mitt rum och att jag ska slänga sopor - när jag inte ens har några sopor att slänga. Att det luktan instängt beror ju på att jag har rummet på solsidan hela morgonen, förmiddagen och tidigt på förmiddagen, kommer inte in någon som hellst luft om man öppnar fönstret heller.


Då kan man ju tänka så här; ett instängt rum behöver ju luft, den enda luften jag kan få in är genom att ha öppen dörr under dagarna. Det har dom själva sagt med. Men varje gång jag låter den stå öppen över dagarna så är den stängd när jag kommer hem, just för att det är så instängt.


Jag fattar inte riktigt. Det blir ju inte bättre av att stänga dörren. Nu är det ändå städat här inne och tidigare anledningar till att dörren är stängd är för att de inte orkar se skiten när de kommer hem... Om jag lämnar en liten springa öppen så ser man inte ens in. Och när det väl är städat får jag inte heller ha öppet. Kan ju inte göra så mycket åt det då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback