Dagens Ris och Ros

Kom hem för en liten stund sen, har lagat i ordning en kanonmiddag bestående av köttfärsbiffar, advokado, guacamole och kryddpasta... Vet inte varför jag envisas med att krydda min pasta jämt, tror att det kan vara för att jag tycker det ser godare ut när makaronerna är gula eller så kanske det är för att jag tycker det är roligare med lite färg.


Åkte till jobbet hög på ipren och jobbade förvånandsvärt långsamt. Hade verkligen ingen bra dag där. Fick mig lite banningar efteråt av arbetsledaren på grund av min slowmode. Inge vidare trevligt. Han är rätt känd för att ha hett temprament och idag var väll ingen vidare dag för mig att råka ut för honom. Med mina humörsvängningar och PMS slutade det med att jag nästan började grina för att istället gå över till vrede över att 2 tjejer förvirrade mig på jobbet så jag tappade bort mig i arbetet och till slut fattade jag verkligen ingenting längre.


Efter första tillsägelsen fick jag en total blackout, visste inte ens vad jag höll på med längre. När de sedan bad mig att gå iväg för att lämna tvätten var jag så snurrig att jag inte ens visste vart på båten jag befann mig. Jag gick vilse på min arbetsplats för första gången. Tog mig säkert 10 minuter att hitta tvättrummet, och då fick jag hjälp av en som jobbar ombord på båten. Hon av alla förstod hur jag kände och hon kunde även hålla med om att alla dagar inte är lika bra som andra dagar. De andra som jobbar ombord brukar vara jätteirriterade och nästan skrika på personer som inte hittar dit de ska. Den här personen följde med mig till tvättrummet och sedan tog hon vagnen tillbaka till rätt städförråd så behövde inte jag göra det.
Dagens ros till henne... Dagens ris till chefen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback