När mina vingar mig bär


Jag reser mig när jag faller och jag står starkast de dagar ni ej tror jag orkar mer.
Jag ger inte upp för att jag lägger mig till vila en stund.
Jag böjer inte på huvudet för att visa er vinst.
Jag spar mig energi, likt Skalman för att orka stå upp och vara stark då tiden är som bäst.
Jag kommer igen och segrar när sjön speglar solen blankt och slätt, när vinden ej längre tjuter
- och då svalorna rätat ut sina vingar.
 Å sov vidare och dröm lilla videung, jag väcker dig när våren är här.
Jag ryter likt ett lejon när vingarna mig åter bär


En dikt jag precis kraffsat ihop, tolka och analysera - försök förstå. Det är rätt mycket som ligger bakom den och som går att få ut om man läser mellan raderna eller är duktig på liknelser.


Kommentarer
Postat av: Daniella

Den var faktis bra skriven! Inte visste jag att du kunde skriva dikter! :O

2011-02-03 @ 09:36:43
URL: http://daniellalopez.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback