Utkast(ad) 110614

Varit dålig på att blogga nu i veckan. Sanningsenligt så är det för att jag faktiskt inte använt datorn sen i tisdags. Blev väckt 09.10 av Kari och Mats för att de ville snacka om min flytt, vilken jag inte skulle veta någonting om förräns senare samma dag. Men de kvittade för dem, de hade redan bestämt sig för att skapa sina egna regler. Helt nyvaken och i bara pyjamas satt jag i köket och lyssnade på deras skit.


Något om att jag inte var pålitlig, att jag kör mitt eget race, att jag bott där tillräckligt länge, att jag blivit polisanmäld av dem för att jag försvarar min mamma om en äcklig lukt som fanns i deras hus. Slutligen begärde de nyckeln tillbaka med orden: "Vi förstår att du inte kommer kunna packa ur ditt rum på bara en dag. Men vi vill inte låta dig vara här om inte vi är hemma, för vi litar inte på dig. Du kan börja packa nu sen får du höra av dig och kolla ifall vi är hemma ikväll".


Tårarna rann okontrollerat, jag mådde illa och det fanns bara en enda sak att göra. Slänga ner så mycket det bara gick i väskor. Ringde mamma i panik, fick tag i pappa och bad han låna firmabilen så vi kunde flytta. Ringde och smsade kompisar för att be om hjälp. Kl 10.45 gick jag till bussen för att hinna i tid till mitt möte angående lägenheten. Tyvärr kunde jag inte få tillträde till den förrän nu på Onsdag. Vi pratade lite kring tolkning av regler och praktiska saker. Man känner sig riktigt idiotförklarad när 4/5 vuxna förklarar för en att man måste sköta ekonomin och storhandla..... LIKE I DIDN'T KNOW!???


Åkte hem till mamma och pappa efter mötet, i väntan på att pappa skulle komma hem. Tillsammans åkte vi sedan till hans jobb, hämtade firmabilen och åkte vidare ut till Väsby där vi tömde hela mitt rum på bara en timme. Körde flyttlasset hem till mamma och pappa. Sängen och möblerna står i vardagsrummet, kläderna och väskorna i Felicias rum, Kartongerna i vardagsrummet. Allt i en enda röra. Här bor jag nu tills på Onsdag då vi ska flytta in skiten i nya lägenheten.


Utöver flytten så har jag jobbat varje dag i veckan, har därför inte hunnit skriva här. Blir nog inte så mycket innan jag hunnit flytta in heller. Allt tar sin tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback