Genmodifikation

"Orättvisa är att genmodifiera sitt barn innan födseln och sedan föda ett barn som aldrig får chansen att designa sina egna föräldrar" - Citat av Okänd


Men lite sanning ligger det i det. Man kan alltid välja att göra abort om något inte stämmer med barnet, men man kan aldrig välja sina egna föräldrar. Dessutom är det aldrig barnens fel att föräldrarna är som dom är, brister i omsorgen, agar sina barn, missbrukar. Det är hos föräldern det sitter. Man kan aldrig klandra barnet för sånt. Nu vet jag att jag inte är ett "barn" längre. Men jag är och kommer alltid att vara mina föräldrars barn. Hur mycket jag än önskar att jag hade haft andra föräldrar så kan jag inte göra något åt de jag redan har.


De brister de har i sina personligheter är något bare de själva kan rå för och förändra. Det är inget jag ska behöva ta åt mig av eller över huvud taget utsättas för. Finns lagar i lagboken som styr hur föräldrar ska ta hand om sina barn och hur de inte får bete sig mot dem. Jag har ingenting med deras betéende att göra - nu har vi det avklarat.


Mitt jobb och min ekonomi är min sak ingen annans... Men jaa, det sätter käppar i hjulen för mig när jag försöker ta mig ur skiten som ANDRA har satt mig i. Och det kämpar jag jävligt hårt med att ordna upp. Att köpa en lägenhet är inte aktuellt för mig eftersom jag inte har en FAST inkomst. Aldrig haft. Men som sagt ekonomin är mitt problem att handskas med, sköt er eget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback