Lycka i pillerform



Den 1:a December lovade jag er att jag skulle berätta mer angående min diagnos och "resan" hos psykologen. Nu vet jag lite mer.
Varken läkaren eller psykologen kunde ge mig en diagnos då jag hade svarat "normalt" på alla frågor och undersökningar. Jag ville inte riktigt själv gå med på att jag var "frisk" men nu har jag smält det och jag är väl "frisk". Allt läkaren kunde säga var att jag lider av depression och i och med det även ångest. Har tagit mina lyckopiller i snart 2 månader och jag mår fortfarande superbra av dem. All ångest är som bortblåst. Självklart kommer det ju nån släng då och då men det är absolut inte lika grovt som förut utan mer bara vardaglig ångest som beslutsånget till exempel. De tre första dagarna på medicinen var jag riktigt uppåt men sen gick det regält utför 4:e dagen. Fick ångestattacker och var illamående och de är egentligen de enda bieffekter jag möttes av.
Däremot har jag i samband med att jag börjat ta medicinen fått jättesvårt för att somna på kvällarna. Det spelar ingen roll hur trött jag är - jag somnar ändå inte. Ska på ett nytt besök hos läkaren nästa vecka så får vi se om jag kanske behöver komplitera med insömningstabletter eller om jag måste byta.


Mår i alla fall otroligt mycket bättre med mina lyckopiller och det är huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback