Evening News

Haft en riktigt trevlig helg ute i naturen med trevligt sällskap. Synd bara att vädret inte var det bästa - lösingen; gummistövlar, regnjacka och varma kläder + eld som värme-element. Justeeee... jag glömde skriva att jag tältat i helgen ;D så det är la inte konstigt att jag inte gillade vädret då va?! Mysigt sovsällskap hade jag i alla fall.


Nu har vi ännu en detalj att ta tag i här märker jag. Jag har dejtat en kille i ca tre månader... Vet att jag sa till mig själv att aldrig dejta någon i mer än en månad igen efter fiaskot med Fredrik för två år sedan men denna sötnos har något speciellt, vad kan jag dock inte sätta fingret på. Jag har tyvärr inga högre förväntningar på att detta dejtande kommer utvecklas till något mer, även fast jag såklart hoppas på det (så kär som jag är). Det är väl kanske lite typiskt mig att faila allt som har med killar och förhållanden att göra så jag blir verkligen inte förvånad den dagen han träffar nån annan eller bara släpper taget om mig. Jag är förberedd på den smällen men hur förberedd man än är så svider sånt till ordentligt ändå. Vi får hoppas att tiden löser allt. 


Jag får panik av att varken veta ut eller in, att gå i en mörk, milslång tunnel och aldrig få glimta ljuset på andra sidan. Det tär på mig och gör mig frustrerad över att jag inte kan påverka situationen. Jag får helt enkelt vänta ut honom och se vart det tar oss. Jag vill säga att stunderna med honom är underbara men tyvärr ser jag tillbaka på varje träff med tårar i ögonen utan att förstå hur jag egentligen orkar fortsätta själv. Hans närvaro är underbar för stunden, då jag är glad och lycklig men så fort han går återvänder jag till min nedstämdhet och frustration över att vi aldrig kommer ett steg längre. Att vänta på han är lite som att vänta på regnet i Afrikas öken men jag får be för att allt ordnar sig snart, på ett eller annat sätt.


Något som stör mig är att han säger att han inte är kär i mig men skulle bli svartsjuk om jag var med en annan kille... Kan någon förklara för mig hur det går ihop? Antingen har man väl känslor för någon eller inte??? Jag känner mig instängd i situationen med honom på grund av detta. Han vill liksom ha kakan och äta den men jag gillar inte att bli söndersmulad sakta men säkert. Han har ju mig men vad har jag egentligen? ingenting... Jag har inte honom och jag har ingen annan. Så elak kan jag faktiskt inte vara att jag spelar på hans känslor för att få en reaktion. Not mah style... Får ta det kallt ett tag och, som sagt, se vad som händer.


What else is new???
Hmm... Jag har en hemlighet som jag inte vet om jag vill släppa än eller inte, så jag tror det är bäst om jag väntar med den i alla fall till slutet av den här veckan ;)


Kommentarer
Postat av: Nima

Du gör samma misstag igen! Lärde du dig inte från förra fiaskot som du beskriver? Man dejtar inte så länge för fan! inse att du blir knullad igen på nytt

Svar: Jag gör inte ett misstag, ibland måste man vänta ur människor och jag har precis avlagt ett ultimatum så allt är lugnt... Vi får se vad som händer helt enkelt :) världen är full av killar
Mathilda Morén

2012-06-25 @ 15:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback