The importance of a pillow

Söndag igen då!
Helgerna bara flyger förbi. Har inte alls gjort mycket den här helgen, mestadels legat hemma sjuk bara. Tar tillbaka det där om lunginflammationen -ibland är man lite hypokondrisk, är nog bara en förkylning. Hatar hosta i alla fall! Näsan kan gärna få rinna så länge jag slipper hosta men nu är det tvärt om. Tog världens längsta dusch innan jag kröp ner i sängen, känns lite skönare i lungorna nu men de hinner väll kylas ner under natten, får bli ännu en dag med te-drickande i morgon.
 
Bytte förresten kuddar i min säng när jag bäddade rent i sängen i fredags, sämsta valet någonsin! Hade dunkuddar innan som formades efter huvudet, special för mag- och sid-sovare, nu har jag fiberkuddar eller vad det heter... Stora och icke formbara. Trycker man ner huvudet i dem så studsar det upp igen typ. Det värsta är att min svank blir belastad när jag sover för att huvudet är så högt upp. Sedan jag blev smal har jag haft stora problem med min svanskota, får ont så fort jag suttit ner en stund och detta märks nu även i sömnen och det gör grymt ont att ändra position, måste liksom lyfta kroppen med armarna för att det ska gå bra. Konstig bieffekt. Har även problem med att jag får ont i öronen om jag legat på sidan mot kuddarna för länge, i själva brosket liksom... Skumt det med. Kuddar var det i alla fall, får ta och köpa nya eftersom anledningen till att jag bytte var att mina dunkuddar fjädrar så mycket att det inte längre går att byta örngott på dem.
 
Nu är det läggdags för mig! Klickar in ett inlägg i morgon efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback