Har man en dålig dag så går verkligen ALLT fel!

 
What an ass of a day!
Haft världens jävla skit-dag, kännde redan när jag vaknade att det var en sån dag man inte borde lämna sängen men var ju tvungen att gå till jobbet. Gick upp och käkade frukost på vägen till bussen tänkte jag hela tiden på att inte halka eftersom det var plusgrader igår men kunde vart kallt under natten. Kommer fram till bussen och ser en isfläck och tänker "där ska jag inte gå" ändå går jag där och halkar... framåt med knäskålen i backen och lyckas även slå i baksidan av axeln (hur fan lyckas man?).
 
Skiten fortsatte när tåget rullade in på perrongen, smockfullt redan innan Jakobsberg, tågchauffören lyckades till och med släcka ljuset i hela tåget mellan spånga och sundbyberg så man inte såg ett skit och så en mindre försening på grund av alla som skulle på eftersom tåget var fullt.
 
Fick springa till jobbet nästan och väl där kände jag att dagen nog inte kunde bli bättre på ett tag. Gjorde så gott jag kunde men längtade hem, ville bara gräva ner mig under täcket. Slutade 15.15 och började röra mig hemåt. I Jakobsberg klev jag på fel buss, vilket är jävligt jobbigt eftersom det bara går en busslinje dit jag bor och denna buss åkte åt helt fel håll. HUR I HELVETE KAN MAN TA FEL?! Jag vet ju exakt vilken avgångsplats, tid och bussnummer min buss har men ändå ska det gå åt skogen bara för att jag har en dålig dag.
 
Hade nästan gett upp allt när jag började traska hem men bestämde mig för att jag inte ville. Drog förbi vänner ett slag, åt och så vidare då Gud väljer att kasta väääärldens magsmärtor över mig. Kunde varken stå eller sitta rakt. Fick åka hem och efter att ha powernapat i ca en timme känner jag att värken börjar gå över men det är ju så dags nu ?!
 
Ska bege mig in i duschen, får hoppas att jag inte halkar och bryter revbenen eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback