Kryssning

For på kryssning till Tallinn med mormor & morfar och Danne i lördags och är just hemkommen ifrån båten. Var riktigt trevligt att komma bort en liten sväng. I Tallinn gick vi in till gamla stan och kikade lite, senare vidare till en galleria - jag på jakt efter underkläder eftersom jag glömt att packa med extra.
 
Stannade till vid ett annat köpcenter precis innan hamnen för att köpa med oss enklare mat till kvällen, blev baguetter, skinka och creme bonjour. Bananer och kakor fick också hoppa ner i vagnen. Fyllde på spritförrådet i taxfreen eftersom jag nästan lyckats tömma flaskorna jag köpte på förra kryssningen. Den här gången fick det bli likör 43, bananlikör och Bacardi strawberry daiquiri. Beställde två freezing strawberry daiquiri på båten i hopp om att de skulle använda samma mix men icke... blev vanlig bacardi och jordgubbs slush. Det var gott förutom alla frön som sjönk till botten av glaset och kom i en enda slurp i slutet.
 
Var en väldigt lugn kryssning. Jag sovandes innan kl 12, ingen dans och ingen fylla. Min mormor som alltid berättat hur hon aldrig dricker alkohol, ja hon beställde en irish coffee, mäkta chockerad blev jag.
 
 
Nu ska jag göra mig i ordning för att åka ut till Kallhäll och ta ut Emelies hund på en långpromenad, får hoppas att iPoden är tillräckligt laddad för att orka göra mig sällskap på färden dit och hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

De var att jag trodde få bättre kaffe de vad varken ena eller andra med smakade puh´!

2013-07-01 @ 16:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback