Memories from the past

Dagen blev stundom bättre och stundom sämre.
Kom in på jobbet och möttes av sprudlande glädje, sen dippade det lite. Blev nästan värst efter lunchen då jag fick prata med en kund som kände min farfar. Hur vi kom på det beror på att jag frågade vad hon hade för hundar och min farfar hade kennel för likadana. Så började hon prata om att hon kände honom och att han var en fin människa, hur tragiskt det var med hans bortgång och så vidare... Inget jag ville påminnas om. Jag tänker inte på honom dagligen men då & då - deffinitivt inte när jag jobbar annars. Det var ju just att han hade likadana hundar som jag ville påpeka. Världen är nog allt bra liten i alla fall. 
 
 
Har så mycket annat att tänka på för tillfället, jag behöver inte påminnas om fler tragedier. Mitt liv är en dramakomedi och så vill jag ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback